Wat is Inbound marketing?

Wat is Inbound marketing?

Wat is Inbound marketing?

Betekenis Inbound marketing:

Inbound marketing is een vorm van pull-marketing met als doel om door potentiële klanten gevonden te worden wanneer zij dat willen. Geef via verschillende kanalen informatie, oplossingen, tips en andere interessante content rondom de diensten / producten aan potentiele klanten.

Wil je succesvolle inbound marketing? Dan is het verstandig om dit vorm te geven in een inbound marketing strategie. De stappen hiervoor zijn:

  • creëren van relevante content voor de beoogde groep
  • optimaliseren van de vindbaarheid van deze content
  • online promoten van deze content, bijvoorbeeld met sociale media marketing, bloggen en pay-per-click-campagnes
  • het converteren van website-bezoekers naar klant
  • het doorlopend meten en analyseren van het gehele proces

Inbound marketing is over het algemeen voordeliger dan traditionele marketing. Dit komt omdat je gebruik kunt maken van je eigen kanalen zoals je website, Social media of blogs. De grootste investering zit in het ontwikkelen van informatie, maar dit zijn wel duurzame investeringen. Deze content is een verrijking van de website en de informatievoorziening. Denk hierbij aan een instructiefilm of artikel. Bezoekers komen via de zoekmachine, een blog of bericht in Social media op deze content van de site. Deze bezoekers vinden op dat moment wat men zoekt, maar men komt ook in aanraking met de producten/diensten die jij aanbiedt. 

Dit woordenblog is eigenlijk ook een vorm van Inbound marketing. Waarschijnlijk heb je een vraag en ben je op zoek naar een antwoord, dat je op onze website vindt. En als je dan ziet dat we jou kunnen helpen om met je site beter vindbaar te worden op internet, dan is de missie Inbound Marketing geslaagd!

De suggestie voor het toevoegen van de term Inbound Marketing komt van @Tweepixels. Hartelijk dank voor hiervoor! Mis je ook een term? Vul dan ons formulier in.